1. Przejdź do Treść
  2. Przejdź do Menu główne

Data publikacji w serwisie: 15 paźdzernika 2021 r.

Konflikt Mile Widziany. Trening umiejętności mediacyjnych

Konflikt Mile Widziany. Trening umiejętności mediacyjnych
Harmonogram warsztatów

piątek 26.11. 2021: on-line od 8.00 do 15.30 (9 godzin) (uczestnicy zobowiązani są do włączenia kamer i mikrofonów) sobota 27.11.2021: on-line od 9.00 do 13.00 (4 godziny) (uczestnicy zobowiązani są do włączenia kamer i mikrofonów) niedziela 28.11.2021: stacjonarnie od 9.00 do 14.00 (5 godzin)(w tej części są symulacje mediacji)

12 uczestniczek i uczestników

Wydział Historii (6), Wydział Filozofii (3), Wydział Teologii (1), Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa (1), Wydział Archeologii (1)

Praktyczne szkolenie z zakresu rozwiązywania konfliktów z wykorzystaniem mediacji pracowniczych.

Cele szkolenia
• Przedstawienie praktycznych umiejętności z zakresu skutecznego rozwiązywania konfliktów
• Przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania konfliktem w organizacji
• Przekazanie wiedzy z zakresu wdrożenia procesu mediacji do organizacji w aspekcie procesowym
• Przedstawienie praktycznych umiejętności pozwalających zarówno na prowadzenie mediacji wewnętrznych w organizacji, jak i przygotowanie strony do udziału w mediacji

Korzyści dla uczestnika
• Będzie korzystał z ugodowej i pozasądowej metody rozwiązywania sporów, jaką jest mediacja
• Będzie potrafił prowadzić mediację wewnątrz organizacji, w której pracuje
• Będzie mógł uchronić firmę przed udziałem w postępowaniu sądowym
• Nabędzie kompetencji w zakresie zarządzania zespołem w czasie konfliktu
• Będzie potrafił wspierać pracowników w skutecznym rozwiązywaniu konfliktów
• Będzie budował relacje wzajemnego szacunku i zrozumienia
• Będzie potrafił konstruktywnie i ugodowo rozwiązać konflikty, które dotyczą nie tylko jego osoby
• Zwiększy efektywność pracy swojego zespołu
• Pozna prawne aspekty związane z mediacjami
• Będzie wspierał członków organizacji w poszukiwaniu satysfakcjonujących rozwiązań konfliktu na różnym poziomie eskalacji
• Będzie myślał strategicznie i konstruktywnie w sytuacji konfliktu
• Będzie budował pozytywny wizerunek organizacji Program szkolenia

  1. KONFLIKT: Dlaczego trudno jest go rozwiązać?
    a. Gra symulacyjna dot. rozwiązania sytuacji konfliktowej
    b. Wnioski z ćwiczenia jako podsumowanie wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii konfliktu i zarządzania sytuacjami konfliktowymi
    c. Potrzeby, interesy i stanowiska stron
    d. Różne podejścia do rozwiązywania konfliktów w praktyce
    e. Reakcje w sytuacji konfliktu
    f. Diagnoza sytuacji konfliktowej (koło konfliktu Moore’a)
    g. Komunikacja i negocjacje a konflikt
  2. MEDIACJA: Jak skutecznie rozwiązać konflikt?
    a. Z czym to się je? Czyli o zasadach i idei mediacji
    b. Prawne aspekty mediacji
    c. Etapy mediacji
    d. Rola ugody mediacyjnej
    e. Specyfika mediacji pracowniczych (w tym proces mediacji a postępowanie wyjaśniające w sprawie zgłoszenia nieakceptowalnych zachowań w środowisku pracy)
    f. Mediacje w firmie w aspekcie procesowym g. Mediator – rola i umiejętności
    h. Trudne sytuacje podczas mediacji
    i. Psychologiczne i społeczne wskazania do prowadzenia mediacji
  3. TECHNIKI W PRACY MEDIATORA: Jakim językiem mówić w mediacji?
    a. Wstępniak z komunikowania się – bariery (nie) do przeskoczenia
    b. Sztuka zadawania pytań w mediacji
    c. Gra szkoleniowa na umiejętność zadawania pytań oraz aktywne słuchanie
    d. Techniki używane w pracy mediatora – omówienie i ćwiczenia
  4. Symulacje mediacji pracowniczych z omówieniem (cały drugi i trzeci dzień) PRZYKŁADOWE:
    a. pracownik – pracownik
    b. Pracownik – student
    c. przełożony – pracownik
    d. zarząd – grupa pracowników
    Adresaci szkolenia
    • Środowisko akademickie, ze szczególnym uwzględnieniem pracowników dydaktycznych
    Metody szkoleniowe
    • Case study
    • Prezentacja multimedialna
    • Ćwiczenia indywidualne
    • Odgrywanie ról
    • Praca w grupach
    • Dyskusje
    • Burze mózgów
    Trener – Anna Warlich
    Certyfikowany mediator z listy stałych mediatorów Sądu Okręgowego w Poznaniu. Prezes Zarządu Polskiego Centrum Mediacji oddział w Poznaniu oraz członek zespołu projektowego i mediator Wielkopolskiego Centrum Arbitrażu i Mediacji (powołanego z ramienia Ministerstwa Sprawiedliwości). Prowadzi głównie mediacje w sprawach gospodarczych i pracowniczych. Posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu skutecznej komunikacji w różnych organizacjach, m.in. w takich firmach jak GlaxoSmithKline, Grupa NEUCA, Żabka Polska, a obecnie właściciel Strefy Dialogu, trener biznesu oraz wykładowca na uczelniach wyższych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu). Autorka wielu publikacji w prasie z zakresu mediacji, budowania wizerunku i innych obszarów biznesu. Absolwentka Wydziału Ekonomii Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz studiów podyplomowych z Psychologii Biznesu w SWPS.
    Trener – Halina Kutereba
    Certyfikowany mediator z listy stałych mediatorów Sądu Okręgowego w Poznaniu. Wiceprezes Zarządu Polskiego Centrum Mediacji Oddział w Poznaniu. Koordynator projektu Wielkopolskie Centrum Arbitrażu i Mediacji (WCAM) realizowanego od 2015 roku we współpracy z Wielkopolską Izbą Przemysłowo-Handlową. Mediacje prowadzi od 1999 roku koncentrując się na sprawach gospodarczych, pracowniczych i rodzinnych. Prowadzi doradztwo mediacyjne w ramach współpracy z sądem oraz w ramach bezpłatnego poradnictwa mediacyjnego oferowanego przez Polskie Centrum Mediacji i WCAM. Jest opiekunem staży mediacyjnych dla początkujących mediatorów. Organizuje i prowadzi szkolenia z zakresu mediacji dla mediatorów i innych środowisk, w tym w ramach współpracy z poznańskimi uczelniami.